De multe ori avem de realizat un comunicat de presă, însă nu știm care
sunt etapele acestuia.
Voi prezenta structura unui comunicat de presă în cele ce urmează.
Astfel, elementele unui comunicat de presă sunt următoarele:
1) Titlul unui comunicat. Acesta
trebuie să fie scurt, de maximum 7 cuvinte, de 50-70 de caractere.
2) Leadul/paragraful introductiv implică necesitatea de a răspunde la următoarele întrebări: cine? ce?
unde? când?
3) Corpul unui comunicat este de 2-3
paragrafe explicative. Aici, ar trebui detaliate informații din ”lead”.
4) Informațiile despre emitent. În cadrul acestei etape, se oferă lămuriri și se răspunde la
întrebări de genul: de ce? cum?
Scopul comunicatului de presă constă în a se întări segmentul de autoritate a
companiei/asociației/autorității emitente. Putem prezenta într-o frază scurtă,
propria companie, experiența și domeniul pentru a acapara interesul cititorilor
și pentru a le oferi motive să acorde atenție informațiilor.
5) Un îndemn de acțiune (opțional)
Materialul are ca scop colectarea datelor de contact ale celor interesați.
Îndemnul la acțiune poate fi o invitație de alăturare la un eveniment sau la susținerea
unei cauze, dar poate fi simplu: „Contactează-ne pentru detalii!” – dacă alegi
modelul comunicatelor online.
6) Date de contact:
-
numărul de telefon al persoanei de legătură;
-
e-mailul persoanei de legătură;
-
numele persoanei de legătură;
-
adresa de serviciu a persoanei de
legătură;
-
numele funcției deținute de persoana
de contact.
Intrând în contact cu toate aceste elemente, ce stau la baza realizării
unui comunicat de presă, avem siguranța întocmirii corecte a acestuia.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu